NAV online számla változás 2021.01.01.-től

 

Online számlaadat-szolgáltatási kötelezettség változása 2021. január 1-től

 július 1-jétől minden olyan számláról adatot kell szolgáltatni a NAV-hoz, amit egy adóalany egy másik belföldi adóalanynak, belföldön teljesített ügyletről bocsát ki, függetlenül a számla áthárított áfatartalmától.

  1. január 1-jétől kezdődően azonban szinte minden kimenő számláról teljesíteni kell az adatszolgáltatást a NAV által erre a célra biztosított elektronikus felületen, beleértve a magyar nem adóalanynak (pl. magánszemély) és a külföldi személynek kiállított számlát is. Kivételt csupán azon telekommunikációs, rádió és audiovizuális médiaszolgáltatások, valamint elektronikus szolgáltatások (ún. távolról is nyújtható szolgáltatások) jelentenek, melyek teljesítési helye a Közösség másik tagállama, és az adófizetési kötelezettségnek az Art. távolról is nyújtható szolgáltatásokra vonatkozó különös szabályai szerint tesz eleget az adózó.

Fontos előírás, hogy a nem adóalany természetes személy részére kibocsátott számlák esetében a termék beszerzőjének, szolgáltatás igénybevevőjének neve és címe nem kerülhet továbbításra, bár a számlának továbbra is kötelező eleme.

 

Online Számla interface specifikáció és XSD séma változás 2021. január 1-től

január 1-jétől az Online Számla rendszerben a 3.0-ás verziójú XSD-t kell alkalmazni, bár az újabb váltás kapcsán is biztosítanak 3 hónapos moratóriumot a tesztelésre, azaz március végéig nem kell még szankciókra számítani. Az új verzió és dokumentációi december 7-e óta elérhetőek a https://onlineszamla.nav.gov.hu/dokumentaciok felületen.